Nierstein - 30. april 2023

St. Antony
Jeg skulle en tur til Nierstein og besøge St. Antony, hvis rødvin jeg smagte i Danmark. Da jeg kom ud til motorcyklen kom der en mand hen til mig og sagde, at han havde set mine nogler sidder i toptasken bagpå, - på dansk. Jeg sagde tak, og spurgte hvor han kom fra. Tyskland, svarede han. Jeg har lært dansk!! Helt utroligt, men hvorfor. Bare fordi han havde lyst. Han havde også været på to højskoler i Danmark, - bl.a. Kalø.

 

 

 

Udsigt over Nierstein

Nå, jeg kørte til Nierstein, som ligger ud til Rhinen, med nogle stejle skrænter. St. Antony åbnede kl. 11, så jeg var den eneste i smagelokalet. En pige ledte mig igennem smagningen, som desværre ikke bestod af deres rødvin på Spätburgunder/Pinot Noir. Den nye årgang frigives først i august. Det er en regel i VDP, - vinavlerforeningen, som også styrer klassificeringen. St. Antonys vine er også fantastiske, - igen især deres Riesling. Jeg ville ind i byen og spise frokost. Pigen sagde, at jeg burde køre op til et udsigtspunkt kaldet "Rote Hang". Åbenbart et berømt sted. Jeg slentrede ind mod bymidten og fandt hurtigt en gårdhave med servering. En salat og en glas rødvin.

 

Rhinen og Nierstein

 

Lisa fra Bunn & Strebel
Lidt slentrede videre rundt i byen, inden jeg gik tilbage til min MC hos St. Antony og kørte op mod Rote Hang. Jeg parkerede ved et tårn og gik videre hen til Rote Hand, hvor den bedste udsigt er og hvor folk mødes til pick-nick. Jeg stødte ind i en lille gruppe, der var tur i vinmarken med en vinavler (Bunn-Strebel). Hun tilbød mig et glas og vi faldt i snak. Det blev til tre glas og hun fik min e-mail, for jeg kunne måske hjælpe hende med navne på importører i Danmark. Det gør jeg meget gerne, for det giver mig jo mulighed for at købe disse vine i DK.

Nu måtte jeg hjemad. Jeg skulle til SKA-koncert med Nicole. Det er en gren inden for reggae. Jeg hvilede nu lidt på hotellet med et par øl og dagbog, inden jeg gik de ca. 2km til musikstedet Reduit Mainz Kastel. Jeg tror ikke, jeg har hørt SKA før og jeg kendte i hvert fald ikke udtrykket SKA. Det skulle vise sig ganske godt, hvis man kan lide reggae. Klientellet til sådan en koncert er vel hvad man kan kalde Christiania-typer med rastafarihår. Nogle skinheads, ikke de fascistoide, men nærmere venstreorienterede. Ellers var jeg også gået igen!! Jeg var lidt interessant for Nicoles venner, fordi jeg kom fra Danmark på MC og Danmark er åbenbart lidt cool her. Jeg mødte endnu en, som engang havde lært dansk.

 Jeg gik hjemad ved 10-tiden efter at have hørt to bands og drukket nogle øl.

SKA-bandet StedyTones
Koncertstedet Reduit

 








Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Mainz - 28. april 2023

Neuchatel - 27. april 2023