Mainz - 28. april 2023

Byfest i Rheingau
Det er jo kun et stop på vejen og jeg havde omkring 500km at køre til Mainz, hvor jeg havde en aftale. Der er sådan set ikke meget at berette om køreturen, bortset fra at der (selvfølgelig) er køer (række af biler) på motorvejene. Min TomTom-navigation viste så en omkørsel, hvilket måske sparede mig for en halv time. Jeg kom imidlertid først til mit hotel i Mainz kl. 16:45, så der var ikke megen tid til udpakning, og bad inden Nicole kom for at hente mig kl 18:10. Det lykkedes og vi mødtes igen efter et år og mange chats på Internettet. Det er stadig lidt mærkeligt, at blive venner med en, man har snakket med en aften og meget på Internettet, - men det synes at virke. Vi havde i hvert fald meget at tale om i bilen til denne begivenhed, som skulle vise sig at være en slags byfest, hvor vinavlere solgte deres vin i en bar. 

Det var så slet ikke deres bedste vin. Vinen var nok mest tænkt som en drikkevare end som en reklame for Reingau. Men vi havde en fantastisk aften. Jeg øvede mit tyske på en ældre dame, som vist syntes, det var lidt eksotisk at tale med en udlænding. Vi mødte også nogle at Nicoles venner, som er vinavlere. Vi  blev lovet en vinsmagning den næste dag, - så nu vi havde vi to. Musikken blev skruet op og folk begyndte at danse på det våde græs. Forinden var det 80'er pop, men nu blev der skruet op for moderne rytmer. Der var en sanger til "play back", men det fungerede alligevel. Han var ret dygtig, så der var gang i folk.

Både Nicole og jeg var trætte, så hun kørte mig hjem til hotellet. Inden jeg gik i seng, måtte jeg vaske mine meget beskidte sko, for vi dansede åbenbart i mudder.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Neuchatel - 27. april 2023

Nierstein - 30. april 2023