Goslar - 1. maj 2023


Jeg har været nødt til at skære hjemturen op i bidder. 500km er absolut maksimum på en dag. Jeg har ondt i ryggen, - eller retter sagt myoser i højre skulder efter et langt liv ved en computer. Jeg har fået indstalleret en "cruese control" på MC'en. Det er bare en anordning, så jeg kan spænde gashåndtaget fast, mens jeg kører for atlaste højre arm lidt, men det er desværre ikke nok. Jeg skulle altså lige stoppe i Goslar for en nat, men intet er så dårligt, at det ikke er godt for noget. Jeg kunne jo så se byen og få mig et par øl på torvet.

Det blev lidt besværligt, at komme ud af Mainz, fordi de havde spærret motorvejen, som jeg skulle bruge og samtidig stoppede min TomTom GPS. Jeg har heldigvis en backup i min Google Maps på min telefon, så den brugte jeg i stedet. Det er nu ikke så svært at finde til Goslar fra Mainz. Man bliver på A5 indtil den bliver til A7 og sø indtil der er et skilt med afkørsel til Goslar. TomTom blev opladet mens jeg kørte, så ved frokoststoppet ved Kassel kom den på igen. Det ser ud til, at den ikke bliver opladet, mens den sidder på MC'en. Det må jeg kigge på, når jeg kommer hjem. Frosten blev den tyske nationalret på motorvejene: Carrywurst mit Pommes. En klassiker. Den skal jeg have mindst en gang gennem Tyskland.

Hotel Achtermann

Jeg ankom kl 15:30 til Hotel Achtermann tæt på centrum i Goslar. En hurtig installering på værelset og så ned i byen til en øl eller to. Vejret var fint, så jeg sad der 1½ time og nød solen og menneskelivet. Nogle tyskere har altså en lidt mere alternativ påklædning og hårstil. Jeg så ældre mennesker med punkfisure og orange hår.

Allerede ved 17:30 tiden var jeg ved at være sulten og træt og havde egentlig ikke lyst til tung tysk mad, så jeg fandt en Indisk Restaurant tæt på, Nathan's Curryhaus

 

Nathan's Curryhaus
Det blev også lidt alternativt. Det skulle vise sig at være indrettet i en lille baggår i et beboelseskvarter. De lokale kom og hentede deres aftensmad, men der var stillet borde op i den lille baggård. Der var ikke noget indendørs servering, så jeg satte mig og fik noget lam med mellemstærk sovs og endnu en øl, som jeg dog ikke kunne drikke helt. Maden smagte dejligt og hjemturen til hotellet gik gennem de mindre gader. Der var ældre huse, som jeg tog nogle billeder af.

Jeg var træt, så jeg gik meget tidlig i seng.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Mainz - 28. april 2023

Neuchatel - 27. april 2023

Nierstein - 30. april 2023